Friday, April 30, 2010

Cerita Serious.

Salam~

saya suka untuk membicarakan soal2 serious di blog saya ini. huk2.

xde la. saja suka nk bangkitkan isu yang tgh hangat sekarang ni iaitu pasal adik AminulRashid yang kena tembak oleh si polis penembak tepat di kepala tu. die baru 15 tahun lol..

Anyway. sebagai pendapat peribadi aku la kan. orang-orang yang aku nak marah sgt dalam hal ini ialah.

1) Memula ofcos kakak, mak, dia yang x aware yang budak ni drive keta mlm2. xda lesen ok. 15 tahun ok. x sayang anak ke weyh? bukan la niat aku nak tambah lagi kesedihan famly allahyarham..tapi. ada hikmah kat sini. lepas ni xde sapa lagi mak ayah yg berani nak bg anak dieorg drive if tadak lesen.. karang x pasal2 kena shoot..see? (aku yg ade lesen cukup umo ni pn x berani drive.huk)

2) Polis2 yg buat sekatan polis tu la n polis berkenaan yg melepaskan tembakan. okay2. as outsider yg tak taw apa citer sebenarnya yg jadi masa tu.. aku xley komen melampau. TAPI. setahu aku. pihak polis xley lepaskan tembakan dulu if opponent die x tembak first. (setaw pengetahuan aku yg low ni.jarang2 je tgk gerak2 gerak khas) . So. dalam kes ni dah la budak tu, budak. nak ada pistol ke hapa nye. budak tu just panik.. ko dah la kejar die. ingat men polis sentri ke? dah la Allah kurniakan ko dengan kelebihan penembak tepat. shoot je tros kena kepala. sekali org tembak balik kepala ko camne? ko ingat nak budget terer ke men test2 tembak. ingat ni men game ke? adeh. marahnye saya. ye marah la sikit..

3) Pihak media yg kuarkan citer n berita ikot sukahati mereka tanpa fikirkan perasaan org2 yg terlibat. MasyaAllah. yg ni mmg teruk. macam2 yg aku baca ta kesah la tru newspaper or internet. its ok la ade certain newspaper yg mmg ikut etika kewartawanan dieorg. ini yang keluarkan cerita tanpa bukti yang sahih n tepat. rasa2 angin bertiup kencang main masuk je dalam berita. bodoh la mereka ni. xtau ke manusia ni ramai yg mempercayai tanpa berfikir.. tu pasal la kes ni jadi makin hangat n panassss. Allahyarham tu ada family. Polis yg terlibat tu pn ada family. fikir2 la perasaan dieorg. Cuba kalo benda ni jadi kt family korang.. apa rasa?

4) Lastly. is pihak atasan PDRM sndri. (wah sesuka hati aku nk marah polis ye. ala. pandangan peribadi yg tak keterlaluan xper.hu) well. benda ni kan da jadi. nak tak nak pihak polis kena terima n tahan desakan rakyat. coz this thing is huge ok.. he's 15. was shot at his head. anggota yg menembak tu perlu la dibawa n ditampilkan ke depan. n diadili sebaik2 nye. Bukan.bukan maksud aku sume polis jahat. dok gitu.. aku sanjung jasa2 pihak berkuasa ni yg jaga keamanan
Malaysia tercinta ni.. malahan takde permohonan maaf lagi pun yg keluar dr memana pihak kepada kuarga Allahyarham.. hurm. put urself kat family mangsa ni. Then u'll know the pain ok wahai abg2 polis sekalian.


pix dicopy dari page yg gile tgh hangattt skrg ni.huk.


p/s. saya suka memasak!

No comments:

Post a Comment