Wednesday, April 14, 2010

Exam is just a piece of cake.

Salam~

Mendiamkan diri buat beberapa ketika sebab... busy lol. huk2.. exam. blog pn baru bkak arini ha. itu pun sebab takut blog ni merajuk. huhu.

Lagipun. there's few things dat happened yg buat aku hilang mood jea skrg. Lagi satu, internet connection jadi ayam2 coz kena masuk Uspot balik. Lappie tersyg aku ni, mmg jadi ngok ngek skit kalo kena masuk tru Uspot, pasal abg aku dah modified internet setting die jadi laju cam kuda kepang. So, kalo kna ikot setting Uspot, mmg la cam hampeh jek..Leceh2..

Apa ek nk story skrg? Huhu. takde menda pn. Rutin skrg sama je. nak tunggu start exam ni. Aku stady, sambil teman org tu stady. Dah bosan2, amik novel cinta sufi ni baca, tak habes2 dah seminggu baca..haeh. Kalo bosan lagi, tidor je.

Owh yea. nway. aku nak ckp sikit sini. Korg mesti ada baca kat profile aku tu kan? yg aku mmg anti-judgemental person ever. huhu. Well. Mmg aku x suka nak judge org. n aku pn tak suka org judge aku. Selagi kita tak kenal betol dengan org tu, jangan la kite terus nak jatuhkan hukuman kat die. Who knows kot2 die tu seribu kali lebih baik dr kita kn? Sebab. kite tak kenal die. Lain la kalo betol2 org tu dah terang2 buat salah. Ni x, if org tu kita baru tengok je, then tros kite fikir bukan2 pasal org tu. Owh..dats soo not cool okay. Hidup kat dunia ni, tak rugi pun fikir yang baik2 tentang orang lain. Tak kena bayar pun.

So. sebab tu bila ada adik beradik aku or kwn2 aku yang ada buat salah, aku sedaya upaya untuk tak judge dieorg teros. Just take a few times to calm down, then listen to their explaination. Then, baru la nak fikir ape pon. Cuma 2,3 menjak ni aku rasa aku dah kurang control sikap marah+terburu2 aku nie. Asyik2 nak memaki jek. uhu.

Erm. kt facebook aku. dah tukar in a relationship with Izyan Nur Syamimi. haha. ntah la trend budak2 UPM ni kot. sonsang2 suma nye. eheh. Tp. takde pe la tu. bg aku memain je. Asal tak kaco org. Aku ngn pakwe Poi tu pn leh gurau2 panggil madu lagi. So, not a big deal la kan?

Rasa cam dah takde pe je nak merapu now. Need to get back to all my notes n teks book yg meronta2 minta dibaca. T_T Lastly. saje je nak share something. Rasanye korg pun mesti ada doa masing2 kan masa nak jawab exam. Tp saje je nak tulis sini.. =)

Bismillahirrahmanirrahim. Allahumma wa hai'yilanaa min amrinaa ro'shadaa.

(kind of sentimental. Given by my late tok when i was take care of him during his last moment.)

Pendek je. senang nak ulang2 masa tgh kat exam hall tu kan. aa. Lagi satu. yang ni kan mmg jadi amalan aku since skolah rendah. huhu. Masa dah siap jawab exam n ada masa b4 nak hantar paper tu kan. suka baca ayat ni kat exam paper tu. Mudah2 han lembut la hati lecture nak bagi marks. Ye la buatnya die mark kertas kite masa die tgh marah ke, period ke.. Susah tu..ok ni ayat die.

Bismillahirrahmanirrahim. Kul in kuntum tuhibbu nallah, fa'ttabiu'ni yuhbibkumullah, wa ya'ghfirlakum zunuubakum.

Err. tulis jawi aku pandai la. Tuka jadi rumi, camni la bunyi nye. hak2.. So kawan2. Tak kesah la yang I kenal or tak. Gud gud luck for the exam ok. Wish u olls the beshh!!!


kepada kamu.saye sayang kamu.

May Allah Bless~

2 comments:

  1. yea!
    kak win..gudluck!
    all the best!

    ReplyDelete
  2. hehe. gudluck too ira.. hope sume probs dah di setelkan ea.. =) akak bru start paper esok neh..iskh..

    ReplyDelete