Monday, November 22, 2010

Saya bukan Nabi.

Kamu
Saya xkan dapat maafkan
Segala kesalahan kamu pada saya

Biarlah org berkata 'sedangkan nabi ampunkan ummatnya'

Tp, saya bukan nabi .. saya manusia lemah yg sering kali cuba perbaiki diri
Walaupun seringkali salah dalam percaturan

Saya halalkan makian dan cacian kamu tadi
Tapi saya tak dapat halalkan apa yang kamu dah buat
Kesalahan tu terlalu berat untuk saya tanggung seorang

Biarlah.. saya doakan dia tak tinggalkan kamu lagi
Biarlah.. saya xkan pinjamkan bahu saya untuk kamu menangis lagi
Biarlah.. Allah memberi pengajaran terbaik untuk saya, kamu dan dia.

Kamu jangan pohon2 maaf lagi
Tak mungkin , tak mungkin
dapat saya maafkan kamu..
Kamu dah cukup berdosa
Cukuplah saya maafkan kamu hanya dengan memadam nama kamu dr hidup saya
Sesungguhnya kamu manusia paling tak guna penah saya jumpa.


No comments:

Post a Comment