Saturday, January 8, 2011

Cinta yang Membunuh

Bagi aku, satu perkataan yang sangat bahaya dan boleh mengancam nyawa manusia ialan 'cinta' . why me say so ? ohh .. korang tengok laaa bape banyak berita kat tv n paper org bergaduh, mati kena tikam, kena kerat sebab cinta .. iskh2 ..

Apekah hidup kat dunia ni sekadar semata mata sebab cinta je ? huhu.. pelik er tetibe aku update pasal ni .. sebenarnye td dok belek2 paper lama .. ternampak berita pasal ini . dah meninggal pun budak ni harini .. iskh ... kenape laa ek ada jugak spesis manusia kejam yang sesuka hati kauuu je nak tikam2 n simbah asid kat org laen ..? apsal x ko simbah je asid tu kat badan ko sendiri. rasa sikit pedih ke tak .

Mmg laa betol org cakap . sebab cinta kita akan hilang kewarasan . sebab tu, lau org tgh hangat bercinta tu nampak mcm kepala masuk2 air sikit. tak nampak ape benda dah. yang nampak muka si kekasih hati je. (macma pernah alami je.hehe) itu kalau org yg sama2 bercinta. kalau org yang cintanya bertepuk sebelah tangan, yg tak dapat terima kenyataan , haa jadi mcm kes kat atas tadi la. lu xmau kat gua, gua tikam lu bg puas hati.

MasyaAllah.. sampai macam tu sekali ek bahana cinta ..bila akal fikiran x berada dalam keadaan yang waras, mudah la syaitan nk menghasut buat benda2 mcm tu. sebab tu la.. kita ni kena jaga iman .. sebab, akal n iman je dapat pandu kita ke arah yang betol .. tak buat benda2 di luar batasan fikiran mcm tu..

Tapi siyes la.. mmg cinta ni benda yang berbahaya. bagi aku laa. sebab tak jumpe cinta sejati lg kot..huhu. dolu2 penah laa sekali nk try bercinta. konon ingat dh cinta sampai syurga, haha. tp biasa laa. xda jodoh. n aku tersungkur jugak sebab cinta ni. ranap harapan impian sendiri. yang penting harapan mak ayah laa kan. nasib baik laa aku ni bukan manusia mudah putus asa. hihuu. n aku ni plak mmg spesis x suka nk pk masalah pelik2.. just go on dgn hidup. ape yang dah jadi tu, jadi la.. we just need to move on because we dunno wat will happen in the future, right ?

So, dalam hidup aku boleh dikatakan aku mmg x pernah nampak ape bahagia nya cinta tu . ye dalam adik beradik aku yang dah ramai kawen ni, aku nmpak definisi bahagia bercinta tu . tapi bagi aku.. mungkin takde, or x nampak lagi mana halanya.. heh.. tetiap hari doa mohon jumpa seseorang yang terima aku seadanya. ^__^

Oke2 aku xnak bukak byk2 cite pasal diri aku. alaa. kwn2 aku suma tau aku ni maha secretive. kih2.. =p

Nasihat aku kat sape2 yang bercinta kat luar sana tu .. berpada2 oke ? sebab. hidup kat dunia ni.. cuma ada satu destinasi je.. suma pon tau kan ? hidup bercinta, berkeluarga tu suma kurniaan nikmat Allah untuk kita kt dunia ni. dah nama pun dunia, kn? sekadar hiasan semata2.. kecuali cinta sejati antara suami isteri n keluarga .. InsyaAllah sama2 la berdoa moga ditemukan kat syurga nanti..

N kalau cinta yang tak berbalas tu .. jangannn la pulak korang dok pi ceroboh makmal cari asid hidroklorik ke, asid nitrik ke nak pi curah kat orang yang tolak cinta korg tu .. aiyoo.. chillax ok? dah bukan itu jodoh kita .. Allah knows what the best for us, orait ? Leave it to Him .. =)

pss . cinta ni sedap sgt ke ? hahak .. =p

1 comment:

  1. wah..mck...anda sgt siyes kali ini...biase la awin..putus cinta 2 wat kte sedar kt Allah...kadang2 bile bercinte nie..kte leka ckt..may Allah nk tnjk kn sape yg bt0l2 nk dijodohkan ng kite..lg bgs, die putuskan skang dr putus pas dh kawen...mungkin kte blum yg terbaik utk die..n die bl0m yg terbek utk kte...alaa..xpayah nk d0k isaun..kadang2 kapel bagai nk runtuh bumi..smpai msk CNN bagai..alik2..xkawen jg....

    ReplyDelete