Thursday, November 26, 2009

kEm peNdeDahAn RekReaSi 2009 (ii)

hola..as promised, tis is da second chapter of KPR'09..

story begun on 16th of november..ari isnin..woke up early in the morning, tumpang my abg g keje n amik bus to pekan tapah..asked azrail to ambik me kt stu about 9.15 pg..but mcm hampeh mamat2 tu baru bgun tido after half an hour aku jual muka kt dpn kfc baru la mereka muncul..geram jek..

sampai2 sana..sume pakcik2 nie bru bukak mata..

john: "yea2...awin dah dtg.."(dgn muka yg bersinar2)..

eleh..bkn happy psl aku dtg tp bcoz my mom dah siapkn bekal sarapan utk dieorg..nasik lemak ngn bihun..celik2 mata dah boleh isi perot..mmg la shegal..

sambil2 pkcik2 tu mkn aku lena la kt tepi tu psl aku bgun awal oo..kul 6 pg tu bgun..bukan senang nk bgun pg2..miracle n ajaib..baring2 atas carry mat safwan ngn guna sleeping bag die..selesanye...

dah abes dieorg mkn..nk g mandi plak..aku nak ikot..tp sape nak jaga brg..akhirnya, aku yg berstatus 'kakak ' ni kena la beralah kt 'adik2'...

aku: " weyh kalo ade org gila dtg nak culik aku bwk lari camana?"
safuan: "bawah sana tu ada parang"

ceh..kejam..aku pun terpaksa la buang2 masa, baring2 nk tunggu dieorg yg bertolak dr upm tu sampai...aish..lamanya...


this is something dat can calm my nerves...

he is my heartless n cruel pres..haha..



sye masih solo..makcik2 sile pilih sye jadi menantu


john jejaka sopan sapu sampah gune payung aku..

saye solo, die tidak.

almost 1pm..sume peserta2 KPR'09 sampai..n sume org bizi la angkt brg, psg khemah, psg menten, siap2 nk masak utk lunch..

n tetibe..poi dtg kt aku dgn bermuka cemas..

aku: "apsal babe?"
poi: "weyh, telur suma tetinggal dlm bus la. 120 biji tu.."

aiseh..byk tu, nk biar pon x bleh..so sbgai ajk pengangkutan, aku call pkcik tu, mitak die berenti kt mane2, aku n poi n ita nk rush pegi amik telur tuh..Misi Menyelamatkn Telur!
so, pkcik..err akak bus tu call n ckp die tunggu kt plaza tol tapah..poi pn pecut la g sana n hampehnye, akak tu tnggu di sebelah tol sna..meaning, kiteorg xleh masuk la jap lg kna bayar tol la plak..so, me n ita, rush la g lari2 kt bus tu amik telur n then lari2 patah balik..kiteorg lari2 di highway tu ok! mmg sgt kelakar..aku, lari2 sikit berenti gelak dlu..lari skit berenti gelak..hahaa..ade ke sape2 penah lari suka2 kt highway?? n setiap kete ke hape ke yg lalu sementara kiteorg lari tu msti hon kteorg..ape jadah ade 2 pmpn gilaks ni lari2 kt sini?

huhu..sempat amik pix masa tgh lari2 di highway..

n then..da setel sume.balik semula ke kuala woh..n tros start da camp lah..everything gone smooth je..buat xtvt ptg..mlm buat ice breaking, main game polar bear di mana akulah yg jadi polar bearnye...hehe..n lebih kurang kul 12am..da start first xtvt which is solo walk n terus ngn solo drop..serious ckp, solo walk tu mmg x mencabar psl jalan die maha besar..tar lg tu..masa solo drop pn x menakutkn.ramai sgt fasi2 yg jadi hantu g kacau2 peserta..ceh..

xtvt stop almost kul 5 lebih.. alhamdulillah xde ape2 jadi la..selamat semuanye..balik camp site aku tros tido coz mmg ngantuk gile n bgun kul 9.30..huhu..subuhku selamat..n pagi tu da ready utk base to base nye xtvt..aku ngn kucau jaga base haverseck..n pastu tros nk g trekking..yeayy2..besh..!

nway smbung for da part (iii)..n esok raya haji neh..kena g masak..uhu..

No comments:

Post a Comment