Monday, December 28, 2009

jalan2 ke seremban.

iye..tajuk sangat bosan n lame..tp..da malas nk pikir..hehe..

ehem2..salam..x dapat nk mengupdate 2, 3 hari ini..been busy with all kind of life things..entry ni sgt bnyak perkataan..kalo rajin, baca la..kalo xmau, tape..ta kesah.. =)


selesai sudah majlis pertunangan my bro, ajib n perkahwinan my dear mate tasha..pixs sume da taruk kt facebook yea..g2 la usha sane..yg penting..make up i masa kenduri tasha..sgt..ehehe..santek.. thanx to tukang make up, cik fana... =)

today already in UPM, started my class already at 8 am n..da lecture continue da class until 10 am evento tis is just the first class! huh..kijam..nk buek camno..tadah je la telinga..huu

anyway, entry arini nk cerita journey aku ke kenduri tasha kt seremban, hari sabtu haritu..ade beberapa nama n tempat kejadian yg terpaksa dirahsiakan untuk mengelakkan sebarang salah faham..hehe..

ok..first..bertolak from shah alam at 10.30 am..me with fana naik keta fana la..promise to meet with others at R&R seremban at 11.30..ahli2 konvoi ni iala..aku, fana, oyien, azim, pak tam (pakwe oyien), nije, asma, razi, nyok n wanie..tetiba pa'an call ckp nk ikot..tunggu pa'an kt R&R seremban sejam..hurmmm..so bertolak la dr situ pkul 12.30pm...

kt depan keta kiteorg masa tu ade la keta yg berplat numbo CCC 26**..pastu teringat tgk cite avatar tu..

aku: fana tgk plat die..CCC..i see u..cm dlm citer avatar smlm..hehe..
fana: ye ar...

n jalan masa tu mmg lah jammed yg amat sgt..dlm hati da ckp..ramai sgt ke org nk g kenduri tasha..ehehe...pastu dh menghampiri susur keluar ke senawang tu slow skit..pasal ade org accident langgar blakang kete org kt tepi jalan tu..n then, biasalah..rakyat malaysia yg prihatin kn..mata mesti nk tgok ke luar, nk nengok gk apebende yg accident tu walopn xde mender pon...n tetiba..mata aku tros pandang depan..n...

aku: fana!!!! (jerit nama fana dgn kuatnye)
fana: arghh!!

gedegang..!!!! yeah..itu la yg terjadi akhirnye...keta fana pulak langgar blakang keta yg kt depan tu..iaitu kereta i c u tadi la..hurghh..mmg terketar2 la gak tgn masa tu..terus kluar keta..yg dilanggar tu plak ade family uncle indian..nasib baik xde paper n sempat brek..kemusnahan yg berlaku tu pun kurang la sikit..uhu...

kereta uncle tu pn x teruk sgt n die pn x marah2..just mintk kteorg g ikot g workshop n terus kira sume kt sana jea..alhamdulillah..nasib x kena maki ke hape..huuhu...pastu berkonvoi la kami beramai2 g workshop plak...kena dlm rm160..ketuk n cat..erm.yg uncle tu plak dok busy2 tunjuk jalan ke umh tasha kt kteorg..hehe.. to uncle n family..thanx yu n sorry sgt2 yea..kami bersalah.. huu T___T

setelkn pasal keta tu kejap ajea..nasib baik la..pastu..troskn pejalanan ke umh tasha..sampai dlm lebih kurang kul 2pm..tasha pn da lama sanding..smpai2 jea kiteorg tgkap2 gambar n tros mkn...masa tgh makan...ade la mr x (bkn nama sebenar) ni tgk2 aku smbil senyum2..ehh...pelik ajea..

aku: ko naper pandang2 aku senyum2 nie...??
mr x: erm..aa..xde pe..geram tgk ko..pipi tu..rasa nk cubit2...
aku: aa..(x tercakap ape2 lg da..tunduk2 sambil sipu2 malu)

weyh..seram laaa.....hahaa...

seterusnya acara tangkp2 gmba kt dlm blik pengantin...lepak2 tgu tasha balik dr outdoor photography...then bila tasha balik salam2, peluk2, tgkap gmba lagi...then blah dlm lebih kurang kul 4pm..aku tumpang nyok psl aku nk blik KL masa tu...masa masuk highway tu..aish..jammed sejauh mata memandang..huu..tp..aku x sedar ape sgt2...psl....aku tido kt blakang..hahaa...nyok ngn razi ngumpat2 kt depan..eleh... =p

hehe..=p


farhana..farhan..farhana..

nak banyak2 lg pix de kt facebuk ea..kt sini..ini je la ade..hehe..congrate to my dear tasha..da jadi isteri org da.. =) love u tasha!!!

No comments:

Post a Comment